Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 10 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Speciální andragogika
Moravová, Tereza ; Šiška, Jan (vedoucí práce) ; Šumníková, Pavlína (oponent)
Tato bakalářská práce se věnuje dospělému jedinci se zdravotním postižením v procesu jeho učení a vzdělávání se. Je zde vyzdvižena hodnota vzdělání v současné společnosti a význam vzdělávání a vzdělání pro život jedince. V práci jsou představena základní teoretická východiska oblasti vzdělávání dospělých, se zacílením na osoby se zdravotním postižením. Tato východiska vycházejí z požadavků na celoživotní učení a z oblasti vědních disciplín, které se zabývají vzděláváním a výchovou dospělých jedinců. Dále je v práci charakterizována samotná oblast vzdělávání dospělých a jsou zde představena základní specifika oblasti vzdělávání dospělých osob se zdravotním postižením. Klíčové pojmy: Dospělá osoba se zdravotním postižením, celoživotní učení, andragogika, speciální andragogika, vzdělávání dospělých osob se zdravotním postižením a jeho charakteristiky.
Systémy dalšího vzdělávání učitelů. Zaměřeno na území hlavního města Prahy
Janušková, Jindra ; Trunda, Jiří (vedoucí práce) ; Trojanová, Irena (oponent)
Profesní rozvoj učitelů, tedy i jejich další vzdělávání je jedním ze základních strategických cílů dnešního školství. Bakalářská práce zkoumá, jaké druhy a formy dalšího vzdělávání jsou nejčastěji voleny a jak toto vzdělávání je realizováno na jednotlivých stupních škol - mateřských, základních i gymnáziích. Teoretická část se postupně zaměřuje na historii, vysvětlení základních pojmů a cílů dalšího vzděláváním. V dalších kapitolách se práce zabývá právním rámcem, druhy a formami tohoto vzdělávání. Ve výzkumné části jsou na základě cíle výzkumného šetření stanovena tvrzení. Pro ověření těchto tvrzení byla zvolena kvantitativní obsahová analýza textu (výročních zpráv a záznamů o činnosti mateřských škol). Jako výzkumný vzorek byly metodou náhodného výběru vybrány zástupci mateřských a základních škol a gymnázií. Na základě výzkumného šetření bylo zjištěno, že ředitelé základních škol a gymnázií dodržují školský zákon, hodnocení dalšího vzdělávání učitelů je součástí všech jejich výročních zpráv. Nejčastějším realizovaným druhem dalšího vzdělávání na vybraných školách je průběžné studium, které slouží k prohlubování odborné kvalifikace učitelů. Klíčová slova: celoživotní učení, další vzdělávání učitelů, druhy vzdělávání, formy vzdělávání, gymnázium, mateřská škola, pedagogický pracovník, učitel,...
Systémy dalšího vzdělávání učitelů. Zaměřeno na území hlavního města Prahy
Janušková, Jindra ; Trunda, Jiří (vedoucí práce) ; Trojanová, Irena (oponent)
Profesní rozvoj učitelů, tedy i jejich další vzdělávání je jedním ze základních strategických cílů dnešního školství. Bakalářská práce zkoumá, jaké druhy a formy dalšího vzdělávání jsou nejčastěji voleny a jak toto vzdělávání je realizováno na jednotlivých stupních škol - mateřských, základních i gymnáziích. Teoretická část se postupně zaměřuje na historii, vysvětlení základních pojmů a cílů dalšího vzděláváním. V dalších kapitolách se práce zabývá právním rámcem, druhy a formami tohoto vzdělávání. Ve výzkumné části jsou na základě cíle výzkumného šetření stanovena tvrzení. Pro ověření těchto tvrzení byla zvolena kvantitativní obsahová analýza textu (výročních zpráv a záznamů o činnosti mateřských škol). Jako výzkumný vzorek byly metodou náhodného výběru vybrány zástupci mateřských a základních škol a gymnázií. Na základě výzkumného šetření bylo zjištěno, že ředitelé základních škol a gymnázií dodržují školský zákon, hodnocení dalšího vzdělávání učitelů je součástí všech jejich výročních zpráv. Nejčastějším realizovaným druhem dalšího vzdělávání na vybraných školách je průběžné studium, které slouží k prohlubování odborné kvalifikace učitelů. Klíčová slova: celoživotní učení, další vzdělávání učitelů, druhy vzdělávání, formy vzdělávání, gymnázium, mateřská škola, pedagogický pracovník, učitel,...
Speciální andragogika
Moravová, Tereza ; Šiška, Jan (vedoucí práce) ; Šumníková, Pavlína (oponent)
Tato bakalářská práce se věnuje dospělému jedinci se zdravotním postižením v procesu jeho učení a vzdělávání se. Je zde vyzdvižena hodnota vzdělání v současné společnosti a význam vzdělávání a vzdělání pro život jedince. V práci jsou představena základní teoretická východiska oblasti vzdělávání dospělých, se zacílením na osoby se zdravotním postižením. Tato východiska vycházejí z požadavků na celoživotní učení a z oblasti vědních disciplín, které se zabývají vzděláváním a výchovou dospělých jedinců. Dále je v práci charakterizována samotná oblast vzdělávání dospělých a jsou zde představena základní specifika oblasti vzdělávání dospělých osob se zdravotním postižením. Klíčové pojmy: Dospělá osoba se zdravotním postižením, celoživotní učení, andragogika, speciální andragogika, vzdělávání dospělých osob se zdravotním postižením a jeho charakteristiky.
Kolegialita a individualita ve škole
Hadravová, Denisa ; Voda, Jan (vedoucí práce) ; Kitzberger, Jindřich (oponent)
Tato práce se zabývá vztahem individuality a kolegiality v pedagogických sborech středních odborných škol v České republice. Všímá si ambivalentnosti těchto pojmů. Popisuje jak prvky, které působí protichůdně a jejichž vliv je třeba tlumit, tak i prvky, které naopak mohou účelně posílit vzájemnou provázanost těchto základních principů a vést tak ve svém důsledku ke zvýšení kvality výuky. Teoretická část je rešerší dostupných zdrojů zabývajících se tématem v odborných knihách a časopisech. Tato část byla obohacena vlastními názory autorky na danou problematiku a korigována také závěry vyplývajícími z výzkumné části práce. Výzkumná část je záznamem šesti hloubkových rozhovorů, které autorka uskutečnila podle vlastního scénáře, jenž je součástí přílohy, s vybranými učiteli středních odborných škol ve Středočeském kraji. Výstupem těchto rozhovorů je popis reálné situace fungování středních odborných škol (především pedagogických sborů) z pohledu respondentů. Respondenti byli vybráni s pomocí (a na doporučení) ředitelů vybraných škol tak, aby byly zastoupeny obě pohlaví a také začínající i zkušení učitelé různých druhů vyučovacích předmětů. Vzhledem k zaměření práce byla vybrána forma kvalitativního výzkumu (hloubkové rozhovory) jako výhodnější než kvantitativní výzkum. Význam práce je především v...
Celoživotní učení v rozvoji venkovského regionu
KARASOVÁ, Jiřina
Cílem práce je zjistit současný stav vzdělávání na venkově, jeho dostupnost a zkušenosti s jeho využíváním. Poté pak porovnání se skutečnou potřebou vzdělávání pro rozvoj venkova a návrh řešení. Práce je zaměřena na průzkum lidského kapitálu na venkově, stavu celoživotního učení ve venkovském prostoru, názoru na vzdělávání a jeho významu z pohledu místní samosprávy a venkovského obyvatelstva. V práci jsou použity vlastní zkušenosti z několikaleté praxe v oboru rozvoje venkova. Hlavním výsledkem práce je potvrzení hypotézy, že venkov ke svému rozvoji celoživotní učení potřebuje, jinak nebudou vytvořeny podmínky pro jeho udržitelný rozvoj.
Celoživotní vzdělávání sester pracujících v ordinaci ambulantního lékaře
ADAMOVÁ, Kateřina
Bakalářská práce se věnuje celoživotnímu vzdělávání sester pracujících v ordinaci ambulantního lékaře. Bylo zjišťováno, zda sestry pracující v ambulantní sféře cítí potřebu celoživotního vzdělávání, zda jsou v procesu celoživotního vzdělávání podporovány zaměstnávajícími lékaři a jaké formy celoživotního vzdělávání preferují. Z výsledků dotazníkového šetření vyplynulo, že sestry cítí potřebu celoživotního vzdělávání a většina z nich by se vzdělávala i bez zákonem dané povinnosti. Ze vzdělávacích aktivit sestry preferují účast na seminářích. Většina zaměstnávajících lékařů sestry v procesu celoživotního vzdělávání podporuje.
Kvalifikační struktura obyvatelstva versus nezaměstnanost v ČR
Podlešáková, Markéta ; Vostrovská, Zdenka (vedoucí práce) ; Lapáček, Michal (oponent)
Z pohledu hospodářské politiky se ČR permanentně potýká s rigiditami trhu práce, jež snižují jeho pružnost. Jednou z těchto rigidit je nevyhovující kvalifikační struktura obyvatelstva. Tato práce se tedy zaměřuje na její analýzu v komparaci s aktuálními potřebami pracovního trhu. V teoretické části práce jsou prezentovány charakteristiky českého vzdělávacího systému a kvalifikační struktury obyvatelstva ČR. Praktická část je věnována trhu práce - jeho potřebám a vzniklým neshodám mezi nabídkou a poptávkou, jež jsou zapříčiněny nevyhovující kvalifikační strukturou obyvatelstva ČR. Stěžejním bodem této práce je důraz na celoživotní vzdělávání, které se v současné době stává nutností při participaci jedinců na pracovním trhu. Výsledkem této práce jsou návrhy možných způsobů řešení nedostatku patřičně kvalifikované pracovní síly, jež by mohly napomoci udržování rovnováhy na trhu práce.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.